Ja tenim data de finalització de KIT DIGITAL, el programa de digitalització per les petites empreses, microempreses i els autònoms promogut per red.es ( Ministerio de Transformación digital y función Pública)

Finançat pels Fons del programa Next Generation de la EU,ha implementat el Pla de transformación digital pel 2025. A efectes pràctics dels autònoms i pimes aquests programa amb els seus “pros i contras”, ha estat decisiu i motor per a la transformació digital dels negocis.

En aquest article et presentem les principals novetats i també respondrem a una de les principals preguntes que ens fan els usuaris que venen al servei d’emprenedoria de Granollers Mercat: quin agent digitalitzador trio per a la solució que cerco?

Novetats del Kit Digital 2025

Segueix el Kit Digital per autònoms i crean dos nous Segments d’empresa

Si, efectivament aquest any els ajuts del Kit digital es mantenen pel segment III de microempreses d’entre 1 i menys de 3 empleats i persones en situació d’autoocupació. Aquests nous ajuts estan especialment dissenyats per a la implementació de la factura electrònica obligatòria per a transaccions B2B, tal com obliga la Llei Crea y crece 18/2022 i la Llei antifrau.

Per aquest 2025, KIT DIGITAL ha creat dos nous segments d’empreses: el Segment IV (empreses de 50 a menys de 100 treballadors), amb un bonus digital de 25.000€ i el segment V (empreses de 100 a menys de 250 treballadors), amb un bonus digital de 29.000€.

En aquesta convocatòria, a més, s’actualitza el catàleg de solucions adaptant-lo a les necessitats d’aquest segment d’empreses, incorporant-hi tecnologies avançades com d’intel·ligència artificial.

Et deixem l’enllaç per si li vols consultar l’ENLLAÇ A LA SOL·LICITUD: Es poden presentar sol·licituds a la seu electrònica de RED.ES  (https://sede.red.gob.es)

📢 Recorda, El termini de finalització és fins el 30 de juny de 2025.

Nova normativa i compliment per part d’empreses i autònoms

Tal com hem comentat a l’inici, el programa Kit digital és l’instrument encarregat d’implementar la Llei Crea i Creix (Llei 18/2022) i la Llei Antifrau (Llei 11/2021)

La Llei Crece i crece s’ha creat per a facilitar la creació d’empreses amb mesures com la reducció del capital mínim per a una SL a 1 €, ampliant les activitats que no requereixen llicència, flexibilitzant el crowdfunding i altres formes de finançament per a pimes, i agilitzant el procés per via telemàtica amb CIRCE, reduint costos i terminis. En resum, emprendre a partir d’ara ha més fàcil i econòmic. 🚀

Pel que fa a la facturació electrònica aquestes dues Lleis són les que marquen les directrius, funcionalitats i estàndards tècnics de programes de facturació i compatibilitat.

Ajuts del Kit Digital per a la implementació de la factura electrònica per a persones autònomes

Així doncs, es donen les millors condicions per invertir el Kit Digital en un programari de facturació electrònica és una decisió encertada, ja que cobreix 1.000 € d’aquest servei, permetent destinar els altres 1.000 € a digitalitzar altres àrees del negoci.

I arribat aquest punt, és quan ens fem la pregunta quina és la plataforma de facturació que pot anar millor pel meu negoci? A continuació, et detallem els factors claus que t’ajudaran a prendre un decisió encertada.

Factors a tenir en compte per a triar un sistema de facturació 

Per a triar la plataforma més adient, et proposem que tinguis en compte abans de tot les tres dimensions del teu negoci, sobretot si ets persona autònoma o micropime: les teves habilitats tecnològiques, el teu model de negoci i l’ecosistema tecnològic, es a dir, el conjunt de programes, apps i plataformes que fas servir.

Dit això, aquests són els principals aspectes a tenir en compte abans de triar i comprar qualsevol plataforma de facturació electrònica:

  • Facilitat d’ús: és important que sigui intuïtiu i fàcil de fer servir per a tu i el teu equip. Una experiència d’usuari senzill és clau.
  • Automatitzacions: revisa si el programari pot automatitzar tasques repetitives com ara l’emissió de factures recurrents, recordatoris de pagament i conciliacions bancàries.
  • Personalització: comprova si compteu amb plantilles personalitzables per crear les factures professionals amb les vostres dades i logotip en qüestió de segons.
  • Altres funcionalitats de gestió empresarial: la facturació electrònica és un requisit d’aquest 2025 però no deixa de ser una funcionalitat més de la gestió de l’empresa. Avalua bé, com s’ajusta la plataforma a  d’altres funcionalitats que nessitis com ara la gestió de clients, seguiment de pagaments, anàlisis financeres o digitalització de despeses, per exemple, perquè s’adeqüi a les teves necessitats de gestió. Hi han plataformes orientades claraments per autònoms i d’altres, per a pimes o empreses més grans
  • Compliment normatiu: és indispensable que compleixi amb la normativa  d’Espanya i Europa i també amb els requisits de l’Agència Tributària per evitar fraus (VeriFactu) o el càlcul de l’IVA. Assegureu-vos que el proveïdor de la solució adapti regularment tots els canvis normatius i legislatius en matèria de facturació.
  • Integracions: és important que estigui integrada amb el software del teu banca, plataformes de tercers de pagament tipus paypal, stripe o bé, d’altres programes que facis servir tu especialment amb els teus proveïdors o clients.
  • Accessibilitat: comprova que la plataforma de facturació electrònica tingui la seva versió d’app o bé, sigui accessible a través del mòbil.

Programes de facturació electrònica més utilitzats

Ara que ja coneixes els principals factors a l’hora de triar la teva plataforma de facturació i, abans de parlar amb qualsevol agent digitalitzador, et recomanem que donis un cop d’ull a alguns dels programes més populars de facturació electrònica. Com veuràs, hi han molts programes que tenen un període de prova o la una versió freemium.

Seguidament, et presentem algunes de les plataformes més conegudes que et serviran de referència per quan parlis amb els teus possibles agents digitalitzadors.

SOFTWAREDESCRIPCIÓ


Comptabilitat i gestió comercial en un sol programa especialment dirigit a pimes disponible també al núvol.Si ets emprenedor però preveus tenir un creixement ràpid cap a pime, aquesta pot ser una bona opció.
▶️ ENLLAÇ A PREUS I PRESTACIONS
Cegit Billage: Plataforma Km 0, creada a Barcelona i especialment dissenyada per optimitzar negocis d’autònoms i micropimes. A més de la facturació electrònica, també ofereix funcionalitats de gestió empresarial,  compatibilitat, CRM a uns preus molt assequibles  a partir de 12 €/mes. Són agents digitalitzadors i poden implementar directament el servei.
▶️ ENLLAÇ I PRESTACIONS 
QUIPU permet digitalitzar les teves factures i tiquets però el més destacable potser, és que et permet controlar la teva tresoreria, completar presentar els teus imposts, gestionar clients i proveïdors.
▶️ ENLLAÇ I PRESTACIONS
B2B ROUTER és un dels programes més coneguts i implementat en facturació electrònica especialment dissenyat per connectar els teus clients i proveïdors. Permet enviar facturar a Face i també transaccions internacionals. Una altre prestació important és la de presentació d’impostos i la connexió amb VeriFactu. Moltes de les plataformes de tercers connecten amb aquest serveis a través de B2B Router.
Disposa d’un servei Freemium pel que no has de pagar res per accedir als serveis bàsics de facturació electrònica nacionals. També pots vincular la plataforma a través d’API i connectar el teu ERP 
▶️ ENLLAÇ I PRESTACIONS 
BILLIN: Programa de facturació electrònic adreçada a autònoms i micropimes. Amb un preu molt assequible, a partir de  6.5 € /mes, també té un servei adreçat a gestories pel que es interessant consultar a la teva gestoria prèviament. Entre les funcionalitats més interessants per a autònoms del sector del comerç et permet fer tiquets de caixa, lector OCR de despeses, TPV, integració amb plataformes e commerce com Shopify entre d’altres funcionalitats de factures i albarans.
▶️ ENLLAÇ I PRESTACIONS 
Qui no ha vist un anunci d’aquesta popular plataforma!
Holded també és una plataforma dirigida especialment pimes o autònoms que vulguin arribar a ser pimes. Pels autònoms el preu de sortida és de 15 €/ mes i ofereix funcionalitats de  facturació, compatibilitat, gestió de projectes, CRM ,gestió d’inventaris. Queden fora els models fiscals i l’assessorament fiscal però en cas que passis a una tarifa premium , és una opció molt interessant a tenir en compte si no tens aquests serveis contractats.
▶️ ENLLAÇ I PRESTACIONS
Declarando: és una plataforma de facturació electrònica  que ofereix també assessorament legal integrat. Especialment adreçat a persones autònomes, està dissenyat per a per professionals del sector digital.
▶️ ENLLAÇ I PRESTACIONS 
Oddo: Software de gestió empresarial de codi obert que disposa d’una comunitat de desenvolupadors. Pots provar la plataforma de forma gratuïta en la seva versió al núvol i cercar agents implementadors d’aquesta tecnologia propers. És una plataforma escalable que funciona a través de mòduls segons funcionalitats (Facturació, CRM, RRHH, ERP, inventari, despeses, Marqueting, gestió de projectes, IoT, etc..)
▶️ ENLLAÇ I PRESTACIONS

Finalment, si ja estàs parlant amb algun agent digitalitzador i ofereix alguna altra eina o plataforma diferent a les esmentades,  et deixem aquest comparador gratuït que et pot ajudar a decidir i negociar amb l’empresa.

Aquestes són algunes de les opcions més populars però com ja t’hem comentat anteriorment, en el mercat hi han disponibles moltes altres solucions que són les que et poden oferir els agents digitalitzadors més propers.

Pots consultar aquest vídeo per veure les demos d’alguns dels programes que hem proposat a la llista

4. Agents digitalitzadors propers i de confiança

Ara ja tens més informació a l’hora de comunicar-te amb els agents digitalitzadors. Com a bon empresari, ja saps que hi han d’altres criteris que fan decisiva la teva opció de compra perquè els gerents de l’empresa o els autònoms sou els que més coneixeu la vostra empresa.

Un dels factors decisius, és precisament, el de cercar una empresa de confiança i propera per si hi ha qualsevol canvi normatiu, actualització tecnològica o d’assessorament professional. Per aquest motiu, us deixem l’enllaç al directori oficial d’Accelera Pime de Kit Digital amb els Agents digitalitzadors de Granollers.

Per qualsevol dubte, des del servei et podem acompanyar en el procés d’informació i i contacte d’agents digitalitzadors locals escrivint-nos a : emprenedoriagm@granollers.cat

  • Autor de l'entrada:
  • Categoria de l'entrada:Blog / KIT DIGITAL
  • Temps de lectura:15 minuts de lectura

Com aprofitar al màxim el Kit digital del 2025: facturació electrònica obligatòria, portàtil per autònoms i molt més