Estratègia i models de negoci a Internet - part 2

Tenir present aquests models de negoci abans d’iniciar la teva activitat t’ajudaran a fer el teu canvas i definir el teu propi model de negoci.
Et recomanem que llegeixis la 1a part de la guia ràpida previament per conèixer els models de negoci més vinculats al sector tecnològic.
Aquests són els models de negoci que coneixeràs en la segona part de la guia:

Model de negoci associat als professionals sèniors. Aconseguiràs traslladar els teus coneixements i talents a la teva marca.

Vinculat al màrqueting de continguts i més concretament, l’Inboud màrqueting, es retroalimenta a través del feeback de la teva audiència

L’indispensable per qualsevol negoci digital. Una manera ràpida de generar leads i començar a crear marca des de zero

Col·labora amb d’altres empreses i proveïdors tecnològics i guanyar comissions

5.Consultoria online

La consultoria online és un model de negoci que senzillament s’ha adaptat a les “noves “ tecnologies”. Ara bé, a part de l’adaptació d’aquest serveis als requeriments propis de les plataformes tecnològiques, la consultoria online presenta unes característiques pròpies que s’han de tenir en compte per generar confiança i fidelitzar els teus clients

  • Què pot aportar aquest model de negoci al teu projecte emprenedor?

     

Si ja ets consultor/a, de ben segur que des de l’any passat ja l’has estàs implementant. Considera els següents punts abans d’iniciar el servei:

  • 11 tips per a crear una consultoria online exitosa 
  1. Tenir  els requisits mínims per a ser consultora online ( experiència ) 
  2. Adaptar-se al mercat – com és el seu client a Internet
  3. Fes servir una oficina virtual ( software)
  4. Fer networking on line i off line
  5. Model de negoci: recalcular el teu servei  preus, temps, seguiment 
  6. Certificar-te com a consultor 
  7. Publicitar-se correctament 
  8. Treballar la teva marca 
  9. Competències emprenedores ( soft skills)
  10. Assessora-te amb d’altres professionals
  11. Comparteix la teva idea
  1. Creació de continguts de qualitat

Arribat aquest tercer punt, entrem en matèria ja que gran part dels projectes que veniu al nostre servei d’emprenedoria Aquest model de negoci vinculat al màrqueting de continguts i neix com a contraposició als models de màrqueting i de publicitats tradicionals. L’inbound màrqueting o màrqueting d’atracció es centra en el valor a l’usuari o client i t’ajut a promocionar el teu negoci a mig-llarg plaç.

Basada en una estratègia de comunicació i de màrqueting, et permet crear continguts alineats als teus objectius de venda i creació de marca.

Pels que feu el pla d’empresa, correspon a l’apartat de pla de màrqueting i comunicació en una versió en la fase inicial. 

La creació de continguts de qualitat avui dia és cabdal per a tot tipus de negoci on els canals digitals ja són prioritaris

  • Què pot aportar aquest model de negoci al teu projecte emprenedor?

Una  estratègia de comunicació i màrqueting definida en les fases inicials del projecte et pot portar grans beneficis tant econòmics com de temps.

Però aquest model ha estat també disruptiu ja que ha invertit l’ordre heretat del sistema industrial on primer es creava el producte i després es promociona a través de campanyes  màrqueting i la publicitat tradicionals. Actualment els nous negocis dissenyen i desenvolupen productes  els seus productes una vegada tenen un target ben definit

RECURS GRATUÏT

 Descarrega’t la guia hem dissenyat especialment per a persones emprenedores

 

7. Infoproductes

Un infoproducte, com el seu nom indica, és un producte informatiu que es distribueix a través d’Internet. En altres paraules, és un petit producte basat en l’experiència d’un professional  o en el coneixement va destinat a ajudar / assessorar a una persona

Permet generar ingressos passius i (si ho fas mooolt bé) i aconseguir l’ansiada llibertat financera. Quanta literatura hi ha d’aquesta tema, oi?

Vinculat a d’altres models de negoci com al consultoria online

  • Què pot aportar aquest model de negoci al teu projecte emprenedor?

Aquestes són les principals avantatges si segueixes una estratègia i pla d’acció

    1. Possibilitat de crear-los al teu ritme i en qualsevol lloc
    2. Baix cost de producció i elaboració
    3. Despeses mínimes (allotjament o plataformes de tercers)
    4. No hi han stocks a diferència dels productes físics
    5. Les vendes poden ser exponencials i automatitzades (vendes compulsives o ràpides de consumir)
    6. Fàcilment actualitzable
  • Llançament ràpid
  • Mercat internacional

Reforça la marca o personal branding, no tothom té un llibre

8.Màrqueting d’Afiliació

Els programes d’afiliats són tècniques de venda que ja existien abans que arribés Internet, recordeu la venda per catàleg? Molt clàssic en certs productes de cosmètics, de cuines etc..i que ara, en l’era dels negocis digitals s’han incorporat com a forma d’ingressos passius o monetizació del teu blog o web.

Com funciona? Hi han dos actors: l’empresa que té un producte o servei digital i cerca a afiliats ( altres empreses o usuaris que tenen el mateix target de client) per promoure o divulgar els productes de l’empresa primera a part del seus propis.

La difusió dels productes es pot fer per xarxes socials, blogs, per e-mail màrqueting o per Youtube. Sempre a canvi d’una comissió que normalment és econòmica o per un descompte d’un servei

El precursor d’aquest model de negoci a Internet va ser Amazon amb el seu Programa d’afiliats els anys, crean una base de dades d’usuaris

  • Què pot aportar aquest model de negoci al teu projecte emprenedor?

Com afiliat pots guanyar des dels teus canals ingressos amb una percentatge mitjà d’un 10% de productes digitals d`altres empreses. A partir de links exclusius generats per les plataformes que insereixes als teus canals digitals.

Aquí tens un exemple:

LLIBRE
PROGRAMA servi bàsicCOMISSIÓ RECURRENTSERVEI ADICIONALTAXA DE RETENCIÓ
CLICK FUNNELSFunnels de vendes / plataforma40 %llibres de Russell Brundson - màrqueting digitalAlta
SHOPIFYe-commerce 58 $ per client que es dona d’alta a la plataforma de pagamentContinguts al blog / suport Shopify PartnersAltísssima
ACTIVE CAMPAIGNe-mail màrqueting30 % màrqueting de continguts Alta
GET RESPONSEe-mail màrqueting33% programa de 100 € mesmàrqueting de contingutsAlta
TUBBUDDYEina que ajuda a posicionar videos de youtube 50 % recurrentpots assessorar als teus clients com funciona l’einaAlta
Bit2meExange de criptomonedesBonos de bitcoin per grups familiarsAcademia de formació en criptomonedes Mitjà

GUIA RÀPIDA: Nous models de negoci a Internet II