Josep Lluís Rus és el perfil digital d’aquest mes de maig. Ens el va proposar la Glòria Montoy quan la vam entrevistar en aquest mateix blog.
Natural de GRANOLLERS té 45 anys i en fa més de 25 que té iniciatives empresarials pròpies. Té formació tècnica i empresarial i és un apassionat dels projectes, la gestió empresarial i la tecnologia.
P. Com va ser el primer any dels 25 anys que ha complert Punt Informàtic?
Molt diferent a com és ara… hem de pensar en un grup d’amics molt joves que tenien edat de divertir-se i fer gresca, així que les prioritats eren diferents i malgrat es feia negoci, el primer any va ser molt més desenfadat que els que vindrien. Sembla contradictori oi? Se suposa que el primer és el més dur i que ha de ser molt en serio. Suposem que és un signe dels temps i que la informàtica fa 25 anys és molt diferent de la d’ara, el món també ha canviat, i l’entorn dels negocis és més global i competitiu que mai…
P. Com és la vostra vinculació empresarial a la ciutat de Granollers
Molt especial. Granollers va ser la font dels primers clients, va ser un dels primers ajuntaments on vam obrir la llauna de les licitacions (avui en dia participem a la majoria de concursos públics de tota Catalunya i fins i tot de fora) i tant a Granollers com els municipis del voltant hi coneixem centenars de persones, clients privats, públics, companys empresaris –indústries, comerços, serveis-, d’associacions i entitats… 25 anys donen per conèixer a molta gent i cada dia tenim contacte amb persones de la ciutat.
P. Què representa per a una empresa com la vostra ser “Partner TITANIUM” d’una multinacional com DELL? A més del gran reconeixement de la vostra marca i han hagut beneficis tangibles’?
En el nostre cas és un clar factor d’èxit. Ser Partner d’una marca és el 50%, la marca en qüestió és l’altre 50%. Hem de pensar que si alguna de les dues meitats no acompleix bé la seva funció, no s’assoleix l’èxit, o no en gran mesura.
Des de l’any passat, on es va efectuar la compra de EMC per part de Dell, creant DELL-EMC, el fabricant més gran del món de Hardware, que engloba des de la microinformàtica fins als data center, tenim un paraigua molt complert en solucions tecnològiques que ens permet poder estar en tots els projectes. Cadascú hi posa la seva part; la marca l’I+D+I, l’economia d’escala i les sèries llargues de fabricació, les localitzacions competitives de manufactura, la difusió de la marca, l’estratègia de mercats, etc, però el Partner hi posa la capil·laritat en la força de vendes, la flexibilitat amb el client, la comunicació –és més fàcil amb un Partner que amb una gran corporació- la personalització del servei, per tant, és una combinació perfecte on el client obté les grans avantatges d’un fabricant líder mundial amb les facilitats d’una empresa local (el partner) així que entre una i una altra part, el client ho pot tenir tot. Per tant, si esdevens un Partner confiable, tu com a empresa hi guanyes molt: obtens tot allò que obté el client per la part de la marca. Gràcies al partnership hem obtingut aquesta competitivitat essent una empresa local.
P. Esteu entrant en una etapa d’expansió territorial. Quins canvis us ha comportat en el vostre model de negoci?
Hem hagut de començar a pensar en delegacions amb una manera de treballar més autònoma malgrat que s’exporti la nostra metodologia. Cal buscar aliances a cada nova plaça i definir prèviament les línies a treballar, els clients potencials, les persones delegades i en definitiva tot allò que no es pot dur a terme a les teves pròpies instal·lacions i sota contacte directe.
P. Quin seria per a tu, el proper empresari/a o professional a entrevistar en aquest blog?
Entrevistaria a Arian Ribell de Catalog Player empresari consolidat i emprenedor granollerí també en el seu moment.