L’objectiu d’aquesta taula és presentar solucions entorn a problemàtiques detectades en el servei assessorament a l’emprenedor com per exemple, les  dificultats que té un emprenedor a l’hora de contractar serveis tecnològics i digitals que l’ajudin a impulsar el  seu negoci.

Al WorldcafèNET vam demanar als professionals del sector digital que es posessin el barret del seu client i aquestes van ser les seves reflexions i possibles solucions.

Els participants van poder debatre i compartir experiències que van des de la presentació de propostes econòmiques a metodologies àgils per a la definició de projectes

Taula moderada per Núria Lloret de etsdigital.cat

PREGUNTES DE LLANÇAMENT

  • Quines dificultats troben els projectes emprenedors al buscar suport de professionals del sector digital?

    • Per esbrinar a qui contactar

    • Com demanar pressupost

    • En la negociació

    • En l’execució del projecte

    • En el suport o manteniment

    • Altres

  • Quines dificultats troben els professionals del sector digital al col·laborar amb emprenedors?

    • Per aconseguir el lead i que et contactin

    • Al preparar el pressupost i presentar-lo

    • En la negociació

    • En l’execució del projecte

    • En el suport o manteniment

    • Altres

  • Com es pot fomentar més la col·laboració entre projectes emprenedors i professionals del sector digital?

Reflexions dels emprenedors que sol·liciten serveis digitals:
  • Cal tenir contactes: no coneixes professionals del sector i hi ha una falta de confiança
  • Als petits costa molt convèncer perquè no veuen els resultats a mig - llarg plaç
  • Fer projectes per fases per poder acotar els objectius als resultats de venda
  • La contractació d’un professional aporta un punt creatiu que solucions standard no ofereixen
  • Emprenedors no digitals necessiten projectes inspiradors que li agradin,
  • Cerquen solucions integrals (webs, vídeos, anuncis), oferir  solucions reals a les seves necessitats reals
  • Les apps donen solució a una problemàtica
  • Els pressupostos s’ajusten amb metodologies àgils ( Canvas , Lean Startup, scope etc…)
  • Definició  del projecte en diferents  fases d’implementació
  • Dificultats en la cultura digital
  • Els programadors han de vendres solucions
Reflexions dels professionals de serveis TIC/ digitals:
  • Cal tenir contactes: no coneixes professionals del sector i hi ha una falta de confiança
  • Als petits costa molt convèncer perquè no veuen els resultats a mig - llarg plaç
  • Fer projectes per fases per poder acotar els objectius als resultats de venda
  • La contractació d’un professional aporta un punt creatiu que solucions standard no ofereixen
  • Emprenedors no digitals necessiten projectes inspiradors que li agradin,
  • Cerquen solucions integrals (webs, vídeos, anuncis), oferir  solucions reals a les seves necessitats reals
  • Les apps donen solució a una problemàtica
  • Els pressupostos s’ajusten amb metodologies àgils ( Canvas , Lean Startup, scope etc…)
  • Definició  del projecte en diferents  fases d’implementació
  • Dificultats en la cultura digital
  • Els programadors han de vendres solucions
Propostes per traslladar al portal etsdigital.cat
  • Dissenyar accions que fomentin el networking i coworking. La confiança és una factor clau a l’hora de la contractació

  • Fomentar la cultura digital entre projectes emprenedors de base no digital

directori de professionals. Cal passar d’una proposta tècnica a una proposta de solucions per al negoci

  • Formació en metodologies àgils  per a la definició de projectes i solucions  per presentar al client i per tant, de propostes econòmiques 

  • Directori de professionals

TENS ALGUNA IDEA O PROPOSTA RESPECTE A AQUESTA TAULA?

CONSULTA LES PROPOSTES DE LES ALTRES TAULES