Aquesta taula, de temàtica molt similar a la taula del 2017. Centrada aquest any completament en professionals i persones emprenedores busca fomentar el talent digital a dos nivells: (1) el professional i (2) en la idea de negoci i desenvolupament de projecte o negoci

Durant el WorldcafèNET , els participants van creure necessari aprofundir el concepte de “talent digital”  i aquest fet ja va obrir per si mateix un debat. El fet de canviar conceptes com “coneixement i expertesa” per de “talent” reorienta el debat cap a un llenguatge més propi dels emprenedors i dels seus interessos vinculats amb les noves professions, nous models de negoci o noves formes de treballar…

Hem organitzat les reflexions textuals dels assistents en 3 contexts diferents: (1) general de cultura i economia digital (2) professional i (3) aprenentatge /formació

Cada aportació ha estat transcrita “textualment” del panell de propostes del #WorldcafèNET

Taula moderada per: Pat González de MondayBarcelona.com

Objectiu de la taula

Aquesta taula, de temàtica molt similar a la taula del 2017, és la taula principal del repte 2018. Centrada aquest any completament en professionals i persones emprenedores,  Fomentar el talent digital a dos nivells: (1)  el professional i (2) en la idea de negoci i desenvolupament de projecte o negoci.

Durant el WorldcafèNET , els participants van creure necessari aprofundir el concepte de “talent digital”  i aquest fet ja va obrir per si mateix un debat. El fet de canviar conceptes com coneixement i expertesa al de talent reorienta el debat cap dimensions de noves professions, de nous models de negoci, de noves formes de treballar

Hem organitzat les aportacions del WorldcafèNET  en tres contexts diferents: (1)  general de cultura i economia digital (2) professional i (3) aprenentatge /formació

TALENT DIGITAL EN EL CONTEXT GENERAL DE CULTURA I ECONOMIA DIGITAL
  • Tot és molt volàtil, el coneixement també, llei de Moore (A mesura que la tecnologia millora ajustant-se a la predicció nomenada per Moore, la tecnologia inventada queda obsoleta cada dos anys, i per tant el seu preu disminueix dràsticament respecte el preu de llançament. Això implica un creixement enorme no només en l’àmbit tecnològic, d’investigació i de productivitat, sinó també un creixement econòmic i un canvi social important)
  • Economia, nous valors a coses intangibles, informació
  • La dimensió Digital és un mon paral·lel al real, tenir competència és impossible
  • La part social i tecnològica s’han d’entendre
  • Passar d’un mon seqüencial (en línia) a un mon “caòtic” en xarxa que està tot connectat
  • La confiança és clau, la web és el suport, però la xerrada és més important
TALENT DIGITAL EN EL CONTEXT PROFESSIONAL
  • És molt nou, hi ha molt intrusisme
  • Actitud proactiva
  • Lo digital no té fronteres si es combina amb la creativitat
  • Versatilitat, ser tot terreny, experimentació, provar moltes coses, no només del teu camp
  • Capacitat de satisfer necessitats de manera digital amb eines mentals, capacitat per a transformar
  • Armonía visual en el món digital
  • Fer el mateix que es fa en “físic” però facilitar-ho a través de les eines digitals, les eines són un plus
  • Perfils professionals preestablerts: Comunicació, Disseny gràfic, Programadors informàtics, “freaks”
TALENT DIGITAL I APRENENTATGE
  • Actualització constant de plataformes i tecnologies
  • Les noves generacions venen ja formades i no podran parar d’actualitzar-se
  • Aprendre dels errors dels altres
  • Aprendre fent
  • Aprendre en grup (altres maneres de pensar)
  • Algú que se sap moure en el talent digital sense que ningú l’ensenyi (autoaprenentatge)
  • Creativitat que pot arribar a ser digital
  • Habilitats digitals per fer projectes
  • Talent: creativitat, coneixement / Digital: aprofitar les eines digitals
  • Ser molt obert de ment
  • Saber distingir el que és important del que no, tenir criteri per diferenciar-ho
  • L’aprenentatge ara és més diferent, ara és més intuïtiu que abans
  • El professor és el facilitador d’aprenentatge, interactuar amb els alumnes
  • Ensenyar a tenir criteri
  • Transmissió de coneixement compartint projectes
  • Està a mig camí entre el món digital i el social-humanístic, la comunicació transversal és un valor més bo
  • El que és bo parlant amb màquines no és bo parlant amb persones (habilitats socials)
 

RECONEIXEMENT

  • Premiar projectes

  • Connectar els reptes amb implementació per les empreses

  • Que es reconeix el talent és important

  • Que l’ajuntament apadrini un projecte per donar solvència

  • Que l’ajuntament llanci reptes que vulguin ser reals impacte

  • Assessorament correcte per canviar la mentalitat “conscienciació”

  • Rànquing de professionals 

  • Compartir curiositats i dubtes sobre el mon digital

  • La confiança és clau, la web és el suport, però la xerrada és més important

  • El món off-line és més important, trobades personals on la gent parli cara a cara

  • Pluja d’estrelles, pecha kutxa
     
  • Mediació amb les empreses per saber què necessiten i poden arribar a oferir solucions

  • Sinergies entre empresaris, unint talents diferents per fer negoci

  • Mediació i metodologia de treballs “valors de marca” Granollers talent compartit

  • Innovació oberta, que les empreses llancin reptes i els emprenedors facin propostes

  • La part institucional ha de donar solvència

  • Que l’ajuntament connecti amb subvencions de la comunitat europea

  • Que l’ajuntament faci d’interlocutor, rol connector

  • Fer un projecte social on aprens molt

TENS ALGUNA IDEA O PROPOSTA RESPECTE A AQUESTA TAULA?