fbpx
Ets Digital | Taula A: Talent digital en projectes emprenedors
16683
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-16683,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Taula A: Talent digital en projectes emprenedors

Objectiu de la taula:

Aquesta taula, de temàtica molt similar a la taula del 2017, és la taula principal del repte 2018. Centrada aquest any completament en professionals i persones emprenedores,  Fomentar el talent digital a dos nivells: (1) el professional i (2) en la idea de negoci i desenvolupament de projecte o negoci.

Durant el WorldcafèNET , els participants van creure necessari aprofundir el concepte de “talent digital”  i aquest fet ja va obrir per si mateix un debat. El fet de canviar conceptes com coneixement i expertesa al de talent reorienta el debat cap dimensions de noves professions, de nous models de negoci, de noves formes de treballar

Hem organitzat les aportacions del WorldcafèNET  en tres contexts diferents: (1) general de cultura i economia digital (2) professional i (3) aprenentatge /formació

 

 

Talent digital en el context general de cultura i economia Digital

  • Tot és molt volàtil, el coneixement també, llei de Moore (A mesura que la tecnologia millora ajustant-se a la predicció nomenada per Moore, la tecnologia inventada queda obsoleta cada dos anys, i per tant el seu preu disminueix dràsticament respecte el preu de llançament. Això implica un creixement enorme no només en l’àmbit tecnològic, d’investigació i de productivitat, sinó també un creixement econòmic i un canvi social important)
  • Economia, nous valors a coses intangibles, informació
  • Digital és un mon paral·lel al real, tenir competència és impossible
  • La part social i tecnològica s’han d’entendre
  • Passar d’un mon seqüencial (en línia) a un mon “caòtic” en xarxa que està tot connectat

 

El talent digital en el context professional

  • És molt nou, hi ha molt intrusisme
  • Actitud proactiva
  • Lo digital no té fronteres si es combina amb la creativitat
  • Versatilitat, ser tot terreny, experimentació, provar moltes coses, no només del teu camp
  • Capacitat de satisfer necessitats de manera digital amb eines mentals, capacitat per a transformar
  • Armonía visual en el món digital
  • Fer el mateix que es fa en “físic” però facilitar-ho a través de les eines digitals, les eines són un plus
  • Perfils professionals preestablerts: Comunicació, Disseny gràfic, Programadors informàtics, “freaks”

Talent digital i Aprenentatge

  • Actualització constant de plataformes i tecnologies
  • Les noves generacions venen ja formades i no podran parar d’actualitzar-se
  • Aprendre dels errors dels altres
  • Aprendre fent
  • Aprendre en grup (altres maneres de pensar)
  • Algú que se sap moure en el talent digital sense que ningú l’ensenyi (autoaprenentatge)
  • Creativitat que pot arribar a ser digital
  • Habilitats digitals per fer projectes
  • Talent: creativitat, coneixement / Digital: aprofitar les eines digitals
  • Ser molt obert de ment
  • Saber distingir el que és important del que no, tenir criteri per diferenciar-ho
  • L’aprenentatge ara és més diferent, ara és més intuïtiu que abans
  • El professor és el facilitador d’aprenentatge, interactuar amb els alumnes
  • Ensenyar a tenir criteri
  • Transmissió de coneixement compartint projectes
  • Està a mig camí entre el mon digital i el social-humanístic, la comunicació transversal és un valor més bo
  • El que és bo parlant amb màquines no és bo parlant amb persones (habilitats socials)

Propostes  per a fomentar el talent Digital Local

  1. Creació d’una Borsa de treball Digital
  2. Col·lectiu per fer projectes més grans o més temps, o més recursos
  3. Crear una marca “Granollers” d’emprenedors digitals
  4. Assessorament correcte per canviar la mentalitat “conscienciació”
  5. Directori de professionals, amb una criba per garantir la qualitat
  6. Rànquing de professionals
  7. Comunitat per exposar projectes, pàgina específica, domòtica 365, forums
  8. Compartir curiositats i dubtes sobre el mon digital
  9. Portar lo digital a la gent analògica, events físics
  10. La confiança és clau, la web és el suport, però la xerrada és més important
  11. El món off-line és més important, trobades personals on la gent parli cara a cara
  12. “Pluja d’estrelles, pecha kutxa (és un sistema de presentació que consisteix a projectar vint imatges durant vint segons cadascuna 6 minuts i 40 segons en total). El format, que permet fer presentacions concises i àgils, facilita sessions amb múltiples oradors), ted x (es un evento anual donde algunos de los pensadores y emprendedores más importantes del mundo están invitados a compartir lo que más les apasiona. “TED” significa Tecnología, Entretenimiento y Diseño, tres grandes áreas que en conjunto están dando forma a nuestro futuro. De hecho, el evento da cabida a una temática más amplia mostrando “ideas que merece la pena explicar”, sea cual sea su disciplina)”.
  13. Mediació amb les empreses per saber què necessiten i poden arribar a oferir solucions
  14. Fer un clúster digital però també social i humà
  15. Creació de models de negoci creatius
  16. Dinamització a la ciutat per projectes per la ciutat
  17. Sinergies entre empresaris, unint talents diferents per fer negoci
  18. Mediació i metodologia de treballs “valors de marca” Granollers talent compartit
  19. Innovació oberta, que les empreses llancin reptes i els emprenedors facin propostes
  20. La part institucional ha de donar solvència
  21. Que l’ajuntament connecti amb subvencions de la comunitat europea
  22. Que l’ajuntament faci d’interlocutor, rol connector
  23. Fer un projecte social on aprens molt
  24. Que l’ajuntament apadrini un projecte per donar solvència
  25. Que l’ajuntament llanci reptes que vulguin ser reals impacte
  26. Premiar projectes
  27. Connectar els reptes amb implementació per les empreses
  28. Que es reconegui el talent és important